Carbon
CARBON
CZY WIESZ, ŻE JAKO JEDNA Z NIELICZNYCH FIRM W EUROPIE POSIADAMY WŁASNĄ FABRYKĘ CARBONU?


INNOWACJA, KTÓRA REWOLUCJONIZUJE ROWERY KROSS
CARBON
Włókno węglowe to jeden z najnowocześniejszych materiałów wykorzystywanych w branży rowerowej. Jest to kompozyt, który powstaje z połączenia dwóch lub więcej materiałów o różnych właściwościach, tworząc strukturę o unikalnych cechach.
W rowerach KROSS stosujemy kompozyt włóknisty w osnowie polimerowej, który - dzięki swojej wyjątkowej technologii - pozwala na osiągnięcie wielu korzyści.
Dzięki tej technologii możemy zaoferować Ci wyjątkową kombinację lekkości, wytrzymałości i nowoczesnego designu, dzięki którym nasze rowery stały się jeszcze bardziej zaawansowane.
Wykorzystanie carbonu w rowerach KROSS to krok ku jeszcze lepszej jakości i wydajności!


DLACZEGO WARTO POSTAWIĆ NA KARBON?
Niższa masa ramy
Carbon jest znacznie lżejszy od tradycyjnych materiałów, co przekłada się na łatwiejsze manewrowanie rowerem i wygodniejsze pokonywanie długich dystansów.
Zwiększona wytrzymałość
Mimo swojej lekkości, carbon jest niezwykle wytrzymały i odporny na uszkodzenia, co sprawia, że ramy rowerowe są solidniejsze i dłużej zachowują swoją jakość.
Większa sztywność
Materiał charakteryzuje się dużą sztywnością, co doskonale wpływa na precyzyjne prowadzenie roweru, a także zwiększa efektywność pedałowania.
Elastyczność w projektowaniu
Dzięki włóknom węglowym możemy tworzyć bardziej zaawansowane, aerodynamiczne kształty ramy, które nie byłyby możliwe do osiągnięcia w przypadku innych materiałów.
Odporny na zmiany temperatury i korozję
Carbon jest odporny na działanie wilgoci i zmiennych warunków atmosferycznych, co sprawia, że ramy KROSS są trwalsze i nie poddają się rdzewieniu.
Wysoka absorpcja wibracji
Carbon ma właściwości tłumienia drgań, poprawiając tym samym komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych, trudnych w prowadzeniu nawierzchniach.
ETAPY PRODUKCJI RAMY KOMPOZYTOWEJ
1. PRZYGOTOWANIE MATERIAŁU
Aby zachować odpowiednie właściwości, materiał przechowywany jest w temperaturze -19 stopni. Następnie jest rozmrażany, a specjalna maszyna tnie go na potrzebne elementy.
2. UŁOŻENIE MATERIAŁU
Fragmenty składające się na całą ramę roweru zostają ułożone w specjalnych formach.
3. UTWARDZENIE MATERIAŁU
Części ramy zostają włożone do formy i następnie utwardzone.
4. KLEJENIE
Rama zostaje sklejona, wyszlifowana i przygotowana do malowania.
5. MALOWANIE
Na ramę zostaje nałożona farba, grafiki i całość zostaje zabezpieczona lakierem bezbarwnym.
POSTAW NA CARBON!








INNOWACYJNA AERODYNAMICZNA RAMA ROWEROWA

