Kup KROSS EBIKE z ubezpieczeniem w pakiecie i ciesz się z jazdy bez obaw! Poznaj szczegóły

Rama Aero

projekty unijne baner

Projekt Innowacyjna aerodynamiczna rama rowerowa współfinansowany ze Środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej RPO WM 2014 - 2020.


Rama Aero

Dobrze wiemy, że sercem roweru jest rama. Projektując więc ramę do roweru ESKER RS nie szliśmy na kompromisy. Myśleliśmy przede wszystkim o pełnym kolarskiej pasji użytkowniku.

rama kross aero

By wybrać najkorzystniejszą aerodynamicznie konfigurację ramy, wykorzystaliśmy narzędzia projektowe obliczeniowej mechaniki płynów (ang. Computational Fluid Dynamics, CFD), wykorzystywane w branży lotniczej i energetycznej. CFD to dział mechaniki płynów wykorzystujący metody numeryczne do rozwiązywania zagadnień przepływu płynów.

rower esker rs z ramą aero

Innowacyjna rama aerodynamiczna?
Tak, to możliwe!

Już na samym początku projektu musieliśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy rura podsiodłowa powinna mieć przekrój kropli, czy może powinna być okrągła? Czy główka powinna być o szerokości 47, 50, a może 53… ? Czy seatstay’e powinny być opuszczone, a może klasyczne? Nad każdym z elementów ramy pochylił się nasz dział projektowy, uzbrojony w oprogramowanie CFD. Algorytmy niestrudzenie przeliczały kilka tysięcy konfiguracji, aż wreszcie osiągnęliśmy założony cel.


Efekt testów

Nie wybraliśmy na ślepo pierwszej z brzegu konfiguracji, którą wskazał komputer. Poświęciliśmy setki godzin na testy w tunelu aerodynamicznym. Porównywaliśmy konfiguracje, które wypadły najlepiej w obliczaniach CFD. Przetestowaliśmy nawet ramy konkurencji! Połączyliśmy najkorzystniejsze cechy wszystkich ram, które przetestowaliśmy w tunelu, uzyskując finalny kształt.


Zalety ramy

Uzyskane cechy to m.in.:

  • sztyca aero kompatybilna z baterią DI2,
  • całkowicie wewnętrzne prowadzenie pancerzy,
  • zintegrowany zacisk sztycy,
  • gwintowany suport,
  • flip-chip w osi tylnego koła - geometria road-gravel,
  • kompatybilność z oponami 45 mm.
esker rs

Parametry ramy Aero

Pozycja Rozmiar ST TT REACH STACK HT SA HA CS WB BBDROP Wzrost
High S 18 453 528 374 542 123 74,3 70,0 415 999 73 163
Low S 18 453 527 368 546 123 73,7 69,3 425 1007 80 163
High M 19 476 544 384 565 143 74,3 71,1 415 1006 73 172
Low M 19 476 544 378 569 143 73,7 71,1 415 1015 73 172
High L 20 514 560 391 594 172 74,3 71,4 415 1020 73 181
Low L 20 514 560 385 598 172 74,3 73,7 425 1029 80 181
High XL 22 543 592 406 623 206 73,6 71,8 415 1043 69 191
Low XL 22 543 592 406 627 206 73,0 71,2 425 1053 75 191




Innowacyjny system regulacji geometrii pozwala otrzymać najlepsze osiągi w każdych warunkach i umożliwia dostosowanie charakteru roweru do indywidualnego stylu jazdy. Obrócenie układu flip-chip nie tylko zmienia miejsce mocowania tylnego koła, ale też wszystkie kluczowe parametry geometrii.

steep

STEEP

W ustawieniu Steep Esker RS otrzymuje bardziej agresywne kąty, zyskuje na zwinności i prowokuje do dynamicznej jazdy. To idealna konfiguracja na gładsze trasy, do sprintów, szybkiej jazdy w zakrętach. Jednym słowem wszędzie tam, gdy jedziesz po wynik.

slack

SLACK

W ustawieniu Slack pozycja na rowerze Esker RS jest bardziej komfortowa, choć ma też zawadiackie oblicze. Dostajemy dłuższą bazę kół, mocniej pochylone kąty, obniżony środek ciężkości i jeszcze więcej miejsca na oponę. W efekcie rower doskonale odnajduje się w trudniejszych warunkach terenowych. Zachowujesz stabilność, kontrolę i pewność siebie, więc możesz bez obaw jechać pełnym piecem oraz bez względu na to, co dzieje się pod kołami.