Rama KROSS Gen2 została zaprojektowana specjalnie dla miłośników przygód na szutrowych trasach, łącząc w sobie innowacyjne rozwiązania, wytrzymałość i komfort.

Nowa rama to nowa jakość jazdy
Na nowym aluminiowo-karbonowym framesecie zbudowaliśmy trzy nowe wszechstronne gravele o różnym poziomie wyposażenia dostosowane do współczesnych oczekiwań miłośników szutrowych przygód. Każdy wariant w sezonie 2024 będzie występował w dwóch wersjach kolorystycznych:
- Esker 6.0 w kolorze czarnym oraz khaki,
- Esker 5.0 w kolorze pomarańczowym i szarym,
- Esker 2.0 w kolorze brązowym i niebieskim.
Rama Esker Gen 2 to zupełnie nowa koncepcja, o bardziej dynamicznym charakterze i świeżym wyglądzie.
Zalety nowej ramy:
- progresywna geometria - przykładowo dla rozmiaru L: zwiększenie reach o 22,2 mm i stack o 16,4 mm, skrócenie cs o 5,7 mm. Dodatkowo opuszczenie środka suportu (bb drop – 5 mm) i zwiększenie bazy kół (o 32 mm) obniża środek ciężkości i gwarantuje lepsze prowadzenie oraz kontrolę z bagażem, jak i bez,
- dostosowanie do widelców amortyzowanych – skok 30 mm,
- obniżenie przekroku – rower przyjemniejszy dla początkujących użytkowników,
- stabilność w trudnym terenie – wypłaszczenie kąta główki (o 1,5°).

Lekkość i wytrzymałość - idealne połączenie
Rama Gen2 to efekt zastosowania zaawansowanych technologii i materiałów, które gwarantują zarówno lekkość, jak i wytrzymałość konstrukcji. Dzięki zastosowaniu kompozytów o najwyższej jakości, rowerzyści mogą cieszyć się dynamiczną jazdą, nie rezygnując przy tym z solidności konstrukcji, co jest kluczowe na wymagających trasach gravelowych.
Nowa aluminiowa rama zawiera szeroki pakiet otworów montażowych do akcesoriów, torebek, bagażnika, błotników, koszyków na bidony, a także opcją zastosowania podpórki i montażu widelca amortyzowanego. Ważną kwestią jest wewnętrzne prowadzenie przewodów i integracja kokpitu (icr). Rama jest przygotowana do opon 700x50c oraz montażu sztycy regulowanej.
Do ram Gen2 zaprojektowaliśmy w KROSS lekki i sztywny karbonowy widelec pod sztywną oś, z taperowaną rurą sterową, z dodatkowymi otworami na akcesoria i wewnętrznym prowadzeniem przewodu hamulcowego. Widelec jest dostosowany parametrami i stylistyką do wymagań nowej aluminiowej ramy, może być stosowany zamiennie z gravelowymi amortyzatorami o skoku 30 mm, a jego cechy to:
- koło mocowane na oś ta 12/100 mm,
- flat mount,
- tarcze do 180 mm.
Zobacz rowery gravelowe na nowej ramie Gen2


Esker 2.0
Projektując nową ramę Gen2 wzięliśmy pod uwagę zróżnicowane trasy, jakie często pokonuje się gravelami. Elastyczność geometrii ramy KROSS Gen2 pozwala na skuteczną kontrolę nad rowerem nawet w trudnych warunkach terenowych.Dodatkowko w modelu Esker 2.0 zastosowaliśmy osprzęt Microshift Sword, który cechuje się:
- grupa osprzętu 1x10 dedykowana stricte do graveli,
- szeroki zakres przełożeń dzięki kasecie 11-48t,
- przerzutka ze sprzęgłem dla optymalnej pracy napędu na nierównościach,
- ergonomiczne klamkomanetki z regulacją zasięgu dźwigni umożliwiające indywidualne dopasowanie do wielkości dłoni z obsługą mechanicznych hamulców tarczowych.
Opócz tego w Eskerze 2.0 zastosowaliśmy także hamulce Tektro MD-C550 i koła na sztywnych osiach, piastach Shimano i obręczach o szerokości 25 mm pod tubeless.
